donderdag 3 april 2014

't Jongste

vanmorgen naar Leuven teruggebracht.
Ze had tijdens deze twee dagen thuis
de Beiaardcantus gemist.
De beiaard (klik) (voor de Nederlanders onder ons: het carillon) stond vanmorgen nog goed overeind.
Van de Beiaardcantus lag het Ladeuzeplein vanmorgen nog dicht geplaveid.



Een twee uur later zag het plein eruit als vanouds.
Studenten genietend van de zon die er tòch wel was.



In de Diestsestraat heb ik dan geslenterd
als nooit tevoren.
In "in 'T Profijtelijk Boeksken" 
vond ik enkele boeken om thuis mijn "schamele" :) boekenrij verder aan te vullen. 
Ik heb dezelfde energie om hier en daar mooie boeken te zoeken èn te vinden als mijn vriendin.


Als het maar oud is,
of traditioneel,
of iets anders,
iets uitdagend ...
iets om eens uit te proberen.



En dan terug naar huis met de muziek van Fleetwood Mac.
Ik ben inderdaad bijna van die generatie.

2 opmerkingen:

  1. Ik zag een foto in de krant staan van de cantus. Indrukwekkend!!!
    Waar is de tijd dat in Leuven mijn "Home Sweet Home" stond. Het moet heerlijk geweest zijn, dat slenteren door de Diestsestraat. En als de buit dan ook nog bestaat uit quiltboeken, liefst oude, dan is het helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgend keer neem ik je mee, alleen is maar alleen!

    BeantwoordenVerwijderen